**Čistí a nečistí živočichové
Hospodin promluvil k Mojžíšovi a Áronovi a řekl
jim: „Mluvte k Izraelcům: Ze všech zvířat na zemi smíte jíst tyto
živočichy: Všechno, co má rozdělená kopyta tak, že jsou kopyta rozpolcená
úplně, přežvýkavce mezi zvířaty, ty smíte jíst. Ale z přežvýkavců a
z těch, kdo mají rozdělená kopyta, nesmíte jíst velblouda, který sice
přežvykuje, ale nemá rozdělená kopyta; bude pro vás nečistý; damana, který také
přežvykuje, ale nemá rozdělená kopyta; bude pro vás nečistý; zajíce, který také
přežvykuje, ale nemá rozdělená kopyta; bude pro vás nečistý; vepře, který sice
má rozdělená kopyta tak, že jsou úplně rozpolcená, ale nepřežvykuje; bude pro
vás nečistý. Jejich maso nesmíte jíst, jejich zdechliny se nedotknete; budou
pro vás nečistí.
Ze všeho, co je ve vodě, smíte jíst toto: Všechno ve
vodách, v mořích a potocích, co má ploutve a šupiny, smíte jíst. Z veškeré vodní havěti
v mořích a potocích, ze všech živočichů, kteří jsou ve vodách, bude pro
vás hodné opovržení všechno, co nemá ploutve ani šupiny. Budou pro vás hodni
opovržení. Nesmíte jíst jejich maso a jejich zdechliny budete mít
v opovržení. Všechno ve vodě, co nemá ploutve ani šupiny, budete mít
v opovržení.
Z létajících živočichů budete mít
v opovržení tyto, nesmějí se jíst, jsou hodni opovržení: orla, orlosupa a
mořského orla, luňáka a různé druhy jestřábů, všechny druhy havranů, pštrosa,
sovu, racka a různé druhy sokolů, kulicha, kormorána a výra, sovu pálenou,
pelikána a mrchožrouta, čápa a různé druhy volavek, dudka a netopýra.
Všechna létající havěť chodící po čtyřech bude pro
vás hodna opovržení. Jen to smíte jíst z veškeré létající havěti chodící
po čtyřech, co má skákavé nohy, jimiž skáče po zemi. Smíte z nich jíst
tyto: různé druhy kobylek, jako arbe, Soldán, chargól a chagáb. Ale ostatní
létající čtyřnohá havěť bude pro vás hodna opovržení. Tou byste se poskvrnili.
Každý, kdo se dotkne jejich zdechliny, bude nečistý až do večera a každý, kdo
by něco z jejich zdechliny nesl, vypere si šaty a bude nečistý až do
večera. Každé zvíře, které má rozdělená kopyta, ale ne rozpolcená úplně, a
které nepřežvykuje, bude pro vás nečisté. Každý, kdo se ho dotkne, bude
nečistý. Také všechno ze čtyřnohých živočichů, co chodí po tlapách, bude pro
vás nečisté. Každý, kdo se dotkne jejich zdechliny, bude nečistý až do večera.
Kdo by nesl jejich zdechlinu, vypere si šaty a bude nečistý až do večera. To
všechno je pro vás nečisté.
Dále pro vás bude nečisté z havěti hemžící se
po zemi: krysa, myš, různé druhy ještěrek, gekoni, scinkové a chameleón. Ti
jsou pro vás nečistí z veškeré havěti. Každý, kdo se jich dotkne, když
pojdou, bude nečistý až do večera. Také všechno, nač padne něco z nich,
když pojdou, bude nečisté, ať je to dřevěný předmět nebo oděv, kůže či
pytlovina, cokoli, čeho se užívá k práci; bude to vloženo do vody a bude to nečisté až do večera; pak to bude
čisté. Když něco z nich spadne do hliněné nádoby, bude nečisté všechno, co
je uvnitř, a nádobu rozbijete.Každý pokrm, určený k jídlu, který přišel do
styku s onou vodou, bude nečistý. Též každý nápoj, který se pije
z takové nádoby, bude nečistý. Zkrátka všechno, nač padne něco z těch
zdechlin, bude nečisté. Pec i krb budou nečisté, musí se zbořit, budou pro vás
nečisté. Když však něco z těch zdechlin padne na semeno určené
k setí, to zůstane čisté. Ale když bude na semeno nalita voda a padne na
ně něco z těch zdechlin, bude pro vás nečisté.
Když pojde některé ze zvířat, která máte dovoleno jíst,
ten, kdo se dotkne jeho zdechliny, bude nečistý až do večera. Kdo z té
zdechliny něco sní, vypere si šaty a bude nečistý až do večera. Též kdo by tu
zdechlinu nesl, vypere si šaty a bude nečistý až do večera. Všechna havěť hemžící se po zemi je hodna opovržení, nesmí
se jíst. Nic z veškeré havěti hemžící se po zemi , nic, co leze po břiše
nebo chodí po čtyřech, ani co má více noh, nesmíte jíst, je to hodno opovržení.
Neuvádějte v opovržení sami sebe pro nějakou hemžící se havěť; nesmíte se
jimi poskvrnit, abyste se jimi neznečistili. Já jsem Hospodin, váš Bůh.
Posvěťte se a buďte svatí, neboť já jsem svatý. Neposkvrňujte sami sebe žádnou
havětí plazící se po zemi. Já jsem Hospodin, který jsem vás vyvedl
z egyptské země, abych byl vaším Bohem. Proto buďte svatí, neboť já jsem
svatý.“
Hospodin promluvil k Mojžíšovi: „Mluv
k Izraelcům: Když žena otěhotní a porodí chlapce, bude nečistá po sedm
dní; bude nečistá jako v době svého obvyklého krvácení. Osmého dne bude
obřezána jeho předkožka. Matka pak setrvá v očišťování od krve ještě po
třicet tři dny. Nedotkne se ničeho svatého a nevejde do svatyně , dokud
neskončí dny jejího očišťování. Jestliže porodí děvče, bude nečistá dva týdny
jako při svém krvácení a ještě po šedesát šest dní setrvá v očišťování od
krve….
Pohlavní nečistota mužů a žen.
Hospodin promluvil k Mojžíšovi a Áronovi:
„Mluvte k izraelcům a řekněte jim: Když některý muž trpí výtokem, je pro
svůj výtok nečistý. Toto je řád týkající se jeho nečistoty při výtoku: Ať jeho
tělo výtok vypouští nebo je v jeho těle výtok zadržen, je to jeho
nečistota. Každé lůžko, na němž by ležel trpící výtokem, bude nečisté, každý
předmět, na němž by seděl, bude nečistý. Člověk, který by se dotkl jeho lůžka,
vypere si šaty , omyje se vodou a bude nečistý až do večera. Kdo by si sedl na
předmět, na němž seděl trpící výtokem, vypere si šaty, omyje se vodou a bude
nečistý až do večera. Každé sedadlo, na němž seděl trpící výtokem, bude
nečisté. Každý, kdo by se dotkl čehokoli, co bylo pod nemocným, bude nečistý až
do večera. Kdo by ty věci nesl, vypere si šaty, omyje se vodou a bude nečistý
až do večera. Hliněná nádoba, jíž by se dotkl trpící výtokem, bude rozbita.
Každá nádoba dřevěná bude opláchnuta vodou. Když trpící výtokem bude od svého
výtoku čist, odpočítá si pro své očišťování ještě sedm dní. Vypere si šaty,
omyje se celý pramenitou vodou a bude čistý…
Muž, který měl výron semene, omyje si celé tělo
vodou a bude nečistý až do večera. Každý oděv a všechno kožené, na nichž ulpí
výron semene, budou vyprány ve vodě a budou nečisté až do večera. Kdyby muž
mající výron semene obcoval se ženou, omyjí se oba vodou a budou nečistí až do
večera. Když má žena výtok, totiž svůj pravidelný krvácivý výtok, bude
v období svého krvácení nečistá sedm dní. Každý, kdo by se jí dotkl, bude
nečistý až do večera. Všechno, na čem by ležela v období svého krvácení,
bude nečisté, a všechno, na čem by seděla, bude nečisté. Každý, kdo by se jí
dotkl, jejího lůžka, vypere si šaty, omyje se vodou a bude nečistý až do
večera. Každý, kdo by se dotkl jakéhokoliv předmětu, na kterém seděla, vypere
si šaty, omyje se vodou a bude nečistý až do večera. Jestliže s ní bude
muž obcovat a ulpí na něm její krvácení, bude nečistý sedm dní a každé lůžko,
na němž by ležel, bude nečisté.
Když má žena dlouhotrvající krvotok mimo období
svého krvácení nebo když výtok trvá déle než obvyklé krvácení, bude trvat její
nečistota po všechny dny výtoku. Bude nečistá jako v období svého
krvácení. Každé lůžko, na němž by ležela kterýkoli den svého výtoku, bude jako
lůžko v období jejího krvácení. Každý předmět, na němž by seděla, bude
nečistý jako při nečistotě jejího krvácení. Každý, kdo by se jich dotkl, bude
nečistý; vypere si šaty, omyje se vodou a bude nečistý až do večera. Jestliže
bude očištěna od svého výtoku, odpočítá si sedm dní a potom bude čistá. …
Tak budete zdržovat Izraelce, aby se neznečistili a
pro své znečištění nezemřeli, kdyby znečistili můj příbytek, který je uprostřed
nich. To je řád týkající se toho, kdo trpí výtokem nebo má výron semene, jímž
je znečišťován, i té, která je nečistá svým krvácením; týká se toho, kdo trpí
výtokem, ať je to muž nebo žena, i toho, kdo by obcoval s nečistou.
…
Neodkryješ nahotu bližních ani svojí. Je to jejich i
tvá nahota.***
Žena na sebe nevezme, co patří muži a muž si neobleče,
co nosí žena. Hospodin, tvůj Bůh, má v ohavnosti každého, kdo to činí.***)
Nebudeš vařit kůzle v mléce jeho matky. Ani
žádné jiné zvíře.
Nebudeš týrat živé bytosti a organismy (i zvířata).
Nikdo si nesmí vzít ženu svého otce a odkrýt tak cíp
pláště svého otce.**)
…
Nepřiblížíš se k ženě, abys odkryl její nahotu
v období jejího krvácení, kdy je nečistá. Nebudeš obcovat se ženou svého
bližního a neposkvrníš se s ní. *)…Neznesvětíš jméno svého Boha. Já jsem
Hospodin … Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou.* Je to ohavnost.
Nebudeš obcovat s žádným dobytčetem a neznečistíš se s ním. Ani žena
se nepostaví před dobytče, aby se s ní pářilo. Je to zvrhlost.
Ničím z toho všeho se neznečisťuj, neboť tím
vším se znečišťují pronárody, které před vámi vyháním. Jimi byla znečištěna
země. Proto jsem ji ztrestal pro její nepravost a ona vyvrhla své obyvatele. Vy
tedy dbejte na má nařízení a na mé řády, ať se nedopustíte žádné z těchto
ohavností, ani domorodec, ani ten, kdo přebývá mezi vámi jako host. Všech
těchto ohavností se totiž dopouštěli mužové této země, kteří byli před vámi,
takže země byla znečištěna. Nebo i vás země vyvrhne, kdybyste ji znečistili,
jako vyvrhla pronárod, který byl před vámi. Každý, kdo se dopustí kterékoli
z těchto ohavností, bude vyobcován ze společenství svého lidu. Proto
dbejte na to, co jsem vám uložil. Nesmíte jednat podle ohavných zvyklostí,
které byly páchány před vámi. Neznečišťujte se jimi. Já jsem Hospodin, váš Bůh.
Neobracejte se k bůžkům a neodlévejte si sochy
bohů. Já jsem Hospodin, váš Bůh. Nebudete si přistřihovat na hlavě vlasy
dokola, nezohavíš si okraj plnovousu. ****…Buďte svatí, protože já jsem svatý.
Já jsem Hospodin, váš Bůh.
…
Až budete ve své zemi sklízet obilí, nepožneš své
pole až do samého kraje a nebudeš paběrkovat, co zbylo po žni. Ani svou vinici
úplně nevysbíráš, nebudeš na své vinici paběrkovat spadaná zrnka; ponecháš je
pro zchudlého a pro hosta. Já jsem Hospodin, váš Bůh.
Nebudete krást ani obelhávat svého bližního.
Nebudete křivě přísahat v mém jménu, sice znesvětíš jméno svého Boha. Já
jsem Hospodin. Nebudeš utiskovat a odírat svého druha. …Nebudeš zlořečit
hluchému a slepému nepoložíš do cesty překážku, ale budeš se bát svého Boha.**
Já jsem Hospodin.
Nedopustíte se bezpráví při soudu. Nebudeš nadržovat
nemajetnému ani brát ohled na mocného; budeš soudit svého bližního spravedlivě.
Nebudeš se chovat ve svém lidu jako utrhač, nebudeš ukládat svému bližnímu o
život. Já jsem Hospodin. Nebudeš ve svém srdci chovat nenávist ke svému bratru,
ale budeš trestat svého bližního podle práva, a neponeseš následky jeho hříchu.
Nebudeš se mstít synům svého lidu a nezanevřeš na ně, ale budeš milovat svého bližního jako sebe samého. Já jsem
Hospodin.
Nebudete jíst maso s krví, nebudete se obírat
hadačstvím ani věštěním. … Nebudete svá těla zajizvovat pro mrtvého ani si
dělat nějaké tetování. Já jsem Hospodin.
Nezneuctíš svou dceru tím, že bys ji učinil
nevěstkou***, aby země nepropadla smilstvu a nebyla naplněna mrzkostí.
Dbejte na mé dny odpočinku a mějte v úctě mou
svatyni. Já jsem Hospodin.
…
Neobracejte se k duchům zemřelých a
nevyhledávejte vědmy a neposkvrňujte se jimi. Já jsem Hospodin, váš Bůh. Před
šedinami povstaň a starci vzdej poctu. Boj se svého Boha. Já jsem
Hospodin.
Bude-li přebývat s tebou ve vaší zemi někdo jako
host, nebudete mu škodit. Ten, kdo bude s vámi přebývat jako host, bude
vám jako domorodec mezi vámi. Budeš ho milovat jako sebe samého, protože i vy
jste byli hosty v zemi egyptské. Já jsem Hospodin, váš Bůh. Nedopustíte se
bezpráví při soudu, při měření, vážení a odměřování. Budete mít poctivé váhy,
poctivá závaží, poctivé míry velké i malé. Já jsem Hospodin, váš Bůh, já jsem
vás vyvedl z egyptské země. Proto dbejte na všechna má nařízení a všechny
mé řády dodržujte. Já jsem Hospodin.
***Zkráceno.
Pozn. Jako křesťané nemusíte dodržovat zákony o nečistých a čistých
zvířatech a zákony, které se týkají například obřízky, jako židé samozřejmě ano. Co se týče
například zákonů o hadačství, vyhledávání vědem a o vyhledávání duchů zemřelých
a o pohlavní čistotě např. že se člověk nemá obcovat s mužem (ženou) svého
bližního apod. atd. se týkají samozřejmě i křesťanů…
Co se týče výše uvedených zákonů, které se vztahují na muže, tak se
vztahují i na ženy, i když je o nich pomlčeno např. nebudeš obcovat
s ženou (mužem) svého bližního.
*) Ani žena se nepřiblíží k muži,
když je nečistá (když např. má krvácení). Ani žena nebude obcovat s mužem
své bližní. Je to ohavnost.
**)To se týká i ženy svého bližního,
protože tím by se odkryla nahota bližního.
***) Sem patří i jiné úchylky jako např.
transsexuálové, transvestity. Každá „úchylka“ je ohavnost. Sem patří (mezi
ohavnosti) např. také submisivita (podřizování se např. při pohlavním styku),
dominování (panovačnost nad druhým např. při pohlavním styku), pedofilie (pohlavní
styk s dětmi a nedospělými), voyerství (pozorování nahých lidí), sodomie-zoofilie (pohlavní styk se zvířaty), pohlavní styk s jinými organismy (všeobecně) a jeho podoby, pouta,
incest (krvesmilstvo, pohlavní styk mezi pokrevně příbuznými) apod. atd.
*Jakákoli homosexualita je ohavnost. I obcování ženy s ženou je
ohavnost. Podobně je i ohavnost, když si manželský pár přizve ženu nebo muže a
obcují s ní nebo s ním. Lidská sexualita je určena k vzájemnému
spolusdílení výhradně v manželském páru, tj. je určena k spolusdílení
muže a ženy. Jakékoli obcování, které nemá tento charakter je ohavnost, tj.
například skupinový sex (tzv. swingers párty apod. atd.).
**Jakémukoli postiženému (ať už duchovně, duševně nebo fyzicky
postiženému) nemáme klást do cesty překážku, ale máme jim pomáhat, co nám síly
stačí.
***Nebo jakéhokoli člověka učinit
prostitutkou nebo prostitutem, je to ohavnost.
****Nebudete si nijak zošklivovat nebo
zohavovat nebo odírat své tělo nebo těla bližních, nebudete se ani mučit nebo
trýznit nebo se znečištovat byť i na bezbolestných mučidlech například
v sadistických, masochistických nebo sadomasochistických podnicích…
Piercing (kovové předměty na těle do kůže usazené) raději také nemít (ze
zdravotních důvodů). Náušnice, prstýnky a náramky apod. samozřejmě nevadí.
Člověk se nemá ani týrat byť i jen jako, ale má se vždy řídit svým svědomím.
Něco je společné, něco není. Pozor na nebezpečí, která z minulé věty plynou (gnoze, bludy apod.)
Kdo má něco negativního (např. nenávist) k bližním a k Bohu, tak je sám proti sobě, protože od koho přichází přirozenost člověka? Od Boha. Tak takový člověk je sám proti své přirozenosti a z toho plyne utrpení a tresty až zavržení.
Realizace moudrého (En Sof) by měla jít ruku v ruce s realizací rozumného, jako se (podobně podle Zákona Podobnosti) realizuje (nejen kabalistické) umění ohně a vody (spojení těchto živlů je mocné, moudré a rozumné…).
Kamenem mudrců je Ježíš Kristus. …Kdo se
chystá pustit do dlouhodobého studia v naději, že získá Kámen mudrců, musí
mit zcela čisté úmysly. Mnozí alchymisté již na prvních stránkách svých
pojednání čtenáře upozorňují, že ani ten nejučenější člověk velké tajemství
neodhalí, jestliže jeho srdce není čisté. Je třeba, aby „člověk byl moudrý,
pociťoval bázeň Boží, byl stálý, trpělivý, pokorný, a nikoli domýšlivý a pyšný
na své vědění.“
…Jasněji nám však nezbytnost člověka
v díle přírody vysvětluje jiný alchymista: „Neboť bez těla duch nemůže
jednat a bez ducha bude tělo marně toužit po duši.“ Touto duší, již tělo i duch
společně hledají, je Kámen mudrců. … Dar pochopíme lépe, když alchymistické
magisterium přirovnáme ke křesťanské mši, jak to dělali sami alchymisté. Dar
Boží je pro alchymistu totéž jako pro kněze přítomnost Boží v eucharistii.
Alchymista nicméně pole Boží přítomnosti značně rozšiřuje, neboť jak říká
Maurice Anione: „Pravou úlohou alchymie je slavit mši, v níž způsobou
přijímání není pouze chléb a víno, nýbrž celá příroda.“ Kámen mudrců je Ježíš
Kristus, opakují všichni alchymisté. Je pozoruhodné, že při přípravě Kamene je
třeba projít různými fázemi Kristova života. Alchymista Michel Maier o jiném
alchymistovi píše: „Tento učený člověk chápal to, co se připisuje Kameni
moudrosti, jako narození, život, utrpení nebo pozdvižení v ohni a poté
smrt v barvě černé a temné; nakonec vzkříšení a život v barvě červené
a nejdokonalejší. Z toho vyvodil vztah mezi Kamenem a dílem Spásy lidí,
totiž narozením, životem, utrpením, smrtí a vzkříšením Ježíše Krista, což vše
je připomínáno při mši svaté.“ Alchymista nacházející se někde mezi tradičním
mystikem a knězem neusiluje tolik o dosažení úrovně Boží, jako spíš o nalezení
skutečného vztahu k Bohu. Maurice Aniane píše: „Alchymie, jejíž úloha musí
být kosmologická, neusiluje o sjednocení s transcedencí, nýbrž o navázání
kontaktu s ní „andělským“ paprskem, který spojuje to, co je mimo veškerou
podobu, se světem forem.“
Přítomnost Boží alchymista chápe
v nezbytnosti a možnosti pracovat na přírodě, pokračovat v jejím
tvoření ve své laboratoři. „Neboť látky od přírody dokonalé mají pouze
jednoduchou formu dokonalosti, takže jsou jako mrtvé. Skutečně dokonalými se
stanou až uměním.“
Přítomnost se tedy vyznačuje
nedostatečností v tom smyslu, že alchymista Boha vnímá v daru pomáhat
přírodě „zadušené lidským pádem“, který mu byl dán, jak říká M. Anione: „Tím,
že Bohu obětuje modlitbu za vesmír, alchymista tento vesmír zakotvuje
v bytí a obnovuje jeho existenci.“
Ve zkoumání, jak toto obětování probíhá,
se projevuje třetí význam přítomnosti Boží, totiž prezentace. Alchymista
předvádí příběh hmoty, tzn. Opakuje drama stvoření. Jak toto tvoření probíhá?
Trevisan odpovídá: „Chceš-li dodat produktům přírody dokonalosti, neboť to lze
snadno udělat, napodob ji a použij ke svému účelu stejné prostředky, jaké pro
začátek použila ona… Projdi celou řadou kovů od konce k počátku a od
počátku až k jeho dokonalosti, a tímto hloubáním se dozvíš, jaké operace
musíš provést v díle na Kameni mudrců.“… Po ukončení všech operací je
alchymista tajným králem, bytostí vědomě ústřední, spojující nebe a zemi.
…Cílem alchymistické filosofie je sehrát roli člověka na zemi ve stejném
smyslu, v jakém chtěl Kristus uskutečnit slovo svého Otce. Člověk stvořený
k obrazu Stvořitele musí tento obraz plně uskutečnit, což se rovná
pokračování díla stvoření. Je to naléhavý úkol. Trevisan svému žáku připomíná
podobenství z Bible: „Víš, jak byl potrestán líný služebník za to, že nezhodnotil
hřivny, které mu Pán svěřil.“ A dále připomíná, že „Bůh nechce, abychom stavěli
světlo pod kbelec.“
Alchymie se snaží o udržení kontaktu
obrazu s tím, co zobrazuje. Ve středověku byl neustále používán symbol
zrcadla; sloužil zejména k odsuzování žádostivosti. Vyskytuje se i
v alchymii, kde znamená v první řadě vnější zdání, jež je třeba
překonat, a za druhé nutnost, aby člověk pokračoval ve stvoření; tzn. člověk
musí z vděčnosti za dar prvotního obrazu od Boha Bohu tento obraz vrátit.
Jak jsme již viděli, alchymistická mystika se vyznačuje právě touto neustálou
výměnou, obousměrným pohybem.
… Symbolem znázorňujícím alchymii je
pelikán, jinde používaný jako symbol Krista. Tím alchymista naznačuje závislost
alchymie na lidech i na hmotě.
Tyto úryvky jsou z knihy: 3. díl
Encyklopedie mystiky, edice Logos, nakladatelství Argo (viz www.argo.cz , email: argo@iargo.cz, http://www.kosmas .cz/argo ,
distribuce: www.kosmas.cz, email: kosmas@kosmas.cz ),), kapitola: Stručně o mystice v alchymii, str. 213-219.
Dále doporučuji knihu Tomáše Kempenského
Čtyři knihy o následování Krista, nakl. Cesta, viz www.ais.cz/cesta.
Dále doporučuji Přírodu online: viz www.dkmm.czm .
Komentáře
Přehled komentářů
cialis time to kick in https://rcialisgl.com/ - generic cialis professional when should i take cialis
rite aid pharmacy hours dgsolbvfdavesymlnff
(dyeneVed, 29. 5. 2021 7:22)cialis vs cialis professional https://krocialis.com/ - cost cialis 5mg flomax vs cialis
sbbolthdshotOBtjjidomk
(ConseHtf, 27. 5. 2021 10:15)cialis once a day https://cialishav.com/ - cheap t jet 60 cialis online cialis highest dosage
geeahdshotOBtjjidomr
(PooxSwa, 26. 5. 2021 12:19)cialis (generic) https://ckacialis.com/ - cialis price genaric cialis with dapoxetine
tnoegfdshotOBtjjidomc
(rumuhAsd, 26. 5. 2021 12:01)acheter cialis https://cialisjla.com/ - buy cialis withiut a prescription cialis online safe
tadalafil generic 20mg hvdgeeahdshotOBtjjidomq
(BbshPoox, 20. 5. 2021 12:00)does viagra make you last longer in bed https://loxviagra.com/ how does viagra work
21 year old viagra fcsogsaxzvofbldshotOBtjjidomq
(AnooConse, 15. 5. 2021 17:54)when will viagra be generic in usa https://llviagra.com/ - edex versus viagra viagra lamictal
buy cialis 36 hour online afhsdbcavesyvvjhq
(Rebfdyene, 15. 5. 2021 13:03)cialis brand https://rcialisgl.com/ - cialis without perscription cialis bayer 20
my canadian pharmacy dgsolbvfdavesygyoak
(Lbsodyene, 14. 5. 2021 11:44)online cialis https://ucialisdas.com/ - cialis without perscripiton cialis sell on internet by australia company
Atarax fdvaefbfbldshotOBtjjidoma
(LebnConse, 14. 5. 2021 1:58)online pharmacy products https://xlnpharmacy.com/ herbals
Provera frbdcacldshotOBtjjidomc
(JebgConse, 10. 5. 2021 0:57)online pharmacy non prescription drugs https://pharmacylo.com/ Provera
cialisonline afhsdbcavesydejct
(Rebfdyene, 8. 5. 2021 9:38)supreme suppliers cialis https://rcialisgl.com/ cialis (lillys)
levitra half life fbdcacldshotOBtjjidomv
(JbsdConse, 29. 4. 2021 11:32)Seroquel https://onlinecanda21.com/ pharmacie
cialis 5mg daily how long before it works olgsanvoegfdshotOBtjjidomw
(Grvrumuh, 24. 3. 2021 16:19)https://kloviagrli.com/ - viagra over the counter https://vigedon.com/ - viagra vs cialis price https://llecialisjaw.com/ - canadian online pharmacy cialis https://jwcialislrt.com/ - prescription free cialis https://jecialisbn.com/ - what is cialis used for
Recommendations: how to promote your textuzitecnyipronevericizde.estranky.cz
(LatonyaMof, 27. 3. 2018 8:28)
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
BEST software for captcha breaking!
(MashaSargy, 13. 12. 2017 10:17)
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
generic cialis in usa afhsdbcavesyzzpbp
(dyeneloh, 31. 5. 2021 2:15)